Veelgestelde vragen

Serviceovereenkomsten

  1. Welke vormen van serviceovereenkomsten zijn er mogelijk bij Liftservice2000?
    Wij bieden twee verschillende overeenkomsten aan. De Basis Service Overeenkomst en een Uitgebreide Service Overeenkomst. Beide hebben de mogelijkheid voor op maat aangepaste opties.
  2. Hoeveel onderhoudsbeurten worden er per jaar uitgevoerd?
    Het aantal service beurten is afhankelijk van diverse opties en omstandigheden. Hierbij moet u denken aan het type lift, het merk van de lift, het gebruik van de lift en de locatie van de lift.
  3. Hoe werkt een gsm-abonnement voor het spreekluistersysteem?
    Bij uw lift zal er een GSM modem geplaatst worden met een simkaart van een provider. Deze provider verzorgt een telefoonlijn waar het spreekluistersysteem op aangesloten zal worden.

Keuren

  1. Hoe vaak moet een lift gekeurd worden?
    Personen Liften moeten om de 18 maanden gekeurd worden. De keurende instantie zoals het Liftinstituut mag dit vanaf de 16 maanden gaan inplannen.
  2. Wie verzorgd de keuring van de lift?
    De eigenaar van de lift is verantwoordelijk dat de lift op tijd gekeurd wordt. Alle liften worden gekeurd door een onafhankelijke keuringsinstantie. In Nederland zijn er verschillende keuringsinstanties o.a. zoals Liftinstituut, TÜV, Aboma ,veturo of/en Veritas. Tijdens de keuring wordt er altijd assistentie verleend. Assistentie wordt verleend door Liftservice2000 dit zelf.
  3. Wat wordt er precies aan een lift gekeurd?
    Alle liften worden gekeurd op alle veiligheidsvoorschriften en op een veilige
    werking. Die op die lift van toepassing zijn
  4. Wanneer is een lift afgekeurd?
    Een lift wordt afgekeurd als een installatie niet aan de veiligheidseisen voldoet en daardoor onveilig is, of bij de vorige keuring gemaakte opmerkingen/ mankement(en) nog niet zijn opgelost.

Storingen

  1. Hoe meld ik een storing?
    U kunt het beste een storing telefonisch melden. Hoeft de storing niet gelijk op gelost te worden kunt u nog steeds altijd bellen en maken wij snel een afspraak met u!
  2. Hoe wordt een storing afgehandeld?
    Tijdens onze kantoortijden maandag tot en met vrijdag 08.00 -17.00 is de telefoon altijd beschikbaar om storingen te melden. Buiten kantoortijden en op zon-en feestdagen is de telefoon doorgeschakeld naar een professionele meldkamer die namens Liftservice2000 de storingen aanneemt. De melder wordt gevraagd naar zijn/haar naam, het adres van de liftinstallatie en het telefoonnummer waar hij/zij op te bereiken is.
    Er wordt gevraagd of er iemand in de lift opgesloten zit, of de lift stil staat, op welke etage de lift stil staat en/of er nog bijzonderheden te vermelden zijn. Vervolgens wordt de dichtstbijzijnde beschikbare servicemonteur geïnformeerd en aangestuurd om de storing te komen verhelpen.